Moja biblioteczka z książkami o modzie od jakiegoś czasu dość
dynamicznie się powiększa. Może pewnego dnia opiszę tu wszystkie
posiadane i przeczytane pozycje. Jednak jeśli chodzi o literaturę tego typu, jestem bardzo krytyczna. Z łatwością mogę jej wiele zarzucić, ale to
temat na oddzielny, bardzo długi artykuł. Tym razem skupię się na moim nowym nabytku.
Wydawnictwo Taschen we współpracy z H&M wydało album pod tytułem "Fashion. Ads of the 20th century". Zazwyczaj mam wiele zastrzeżeń do książek, jakie wypuszcza spod swoich skrzydeł Taschen, ale nie tym razem. Usilnie poszukuję minusów, a jedyny, który znajduję to jej ciężar (to sobie wymyśliłam!). Innymi słowy, odchodząc od naturalnego nawyku krytykanctwa, muszę przyznać, że jestem nią oczarowana. Album ma formę kalendarza. Do każdego dnia przypisana jest jedna grafika lub zdjęcie reklamy, cytat, który się z nią łączy oraz informacja, kto się wtedy urodził. Pojawiają się wypowiedzi takich osób jak: Audrey Hepburn, Karl Lagerfeld, Roland Barthes (ludzie mody mogą nie kojarzyć, ale poloniści już z pewnością), Sonia Rykiel, Coco Chanel, Muccia Prada, Virginia Woolf, Manolo Blahnik. Książka jest kreatywnym zapisem mody, trendów i kanonów piękna obowiązujących w XX wieku, a także zmian jakie zaszły w tym czasie w fotografii i grafice. Do kupienia w sklepach H&M za (uwaga!) 60 zł. Dla zainteresowanych dodam jeszcze: spieszcie się, w niektórych galeriach, wszystkie egzemplarze zostały wyprzedane jeszcze w okresie przedświątecznym.
My library of
books on
fashion has been growing quite rapidly for some time. Maybe
one day I
will describe here all of the books I have (read). But when it
comes
to this type of literature, I am very critical. I can easily
taunt
it, but it's a topic for a separate, very long article. This
time I
will focus on my new acquisition.
Taschen publishing house in
collaboration with H&M released an album under the title
"Fashion. Ads of the 20th century". I usually have a lot of
objections to the books, which are borne out of Taschen wings,
but
not this time. I'm desperately looking for negatives, and the
only
one that I find is its weight (that's an argument, isn't it!).
In
other words, moving away from the natural habit of criticism, I
have
to admit that I am charmed by it. The album has a form of a
calendar.
Assigned to each day is one graphic or photo of an ad, a quote
that
is connected to it and the information who was born then. There
are
statements of such persons as: Audrey Hepburn, Karl Lagerfeld,
Roland
Barthes (fashion people may not recognise them, but this is
certainly
a Polish-linguists language), Sonia Rykiel, Coco Chanel, Prada
Muccia, Virginia Woolf, Manolo Blahnik. The book is a creative
record
on fashion, trends and canons of beauty in force in the
twentieth
century, as well as changes that have occurred during this time
in
photography and graphic design. You can buy it at H&M for
(be
careful!) 60 zł. P.K.
Cytat na dziś:
"Fashion can be bought, style one must possess." Edna Woolman Chase
Photos by Katarzyna Lepianka & me
T-shirt- handmade
Bransoletka/ bracelet- handmade
Spodnie/ pants- Reserved
Naszyjnik/ necklace- Lucky in the Sky
Like me on Facebook