sobota, 5 stycznia 2013

FASHION. ADS OF THE 20TH CENTURY


Moja biblioteczka z książkami o modzie od jakiegoś czasu dość dynamicznie się powiększa. Może pewnego dnia opiszę tu wszystkie posiadane i przeczytane pozycje. Jednak jeśli chodzi o literaturę tego typu, jestem bardzo krytyczna. Z łatwością mogę jej wiele zarzucić, ale to temat na oddzielny, bardzo długi artykuł. Tym razem skupię się na moim nowym nabytku.

Wydawnictwo Taschen we współpracy z H&M wydało album pod tytułem "Fashion. Ads of the 20th century". Zazwyczaj mam wiele zastrzeżeń do książek, jakie wypuszcza spod swoich skrzydeł Taschen, ale nie tym razem. Usilnie poszukuję minusów, a jedyny, który znajduję to jej ciężar (to sobie wymyśliłam!). Innymi słowy, odchodząc od naturalnego nawyku krytykanctwa, muszę przyznać, że jestem nią oczarowana. Album ma formę kalendarza. Do każdego dnia przypisana jest jedna grafika lub zdjęcie reklamy, cytat, który się z nią łączy oraz informacja, kto się wtedy urodził. Pojawiają się wypowiedzi takich osób jak: Audrey Hepburn, Karl Lagerfeld, Roland Barthes (ludzie mody mogą nie kojarzyć, ale poloniści już z pewnością), Sonia Rykiel, Coco Chanel, Muccia Prada, Virginia Woolf, Manolo Blahnik. Książka jest kreatywnym zapisem mody, trendów i kanonów piękna obowiązujących w  XX wieku, a także zmian jakie zaszły w tym czasie w fotografii i grafice. Do kupienia w sklepach H&M za (uwaga!) 60 zł. Dla zainteresowanych dodam jeszcze: spieszcie się, w niektórych galeriach, wszystkie egzemplarze zostały wyprzedane jeszcze w okresie przedświątecznym. 

My library of books on fashion has been growing quite rapidly for some time. Maybe one day I will describe here all of the books I have (read). But when it comes to this type of literature, I am very critical. I can easily taunt it, but it's a topic for a separate, very long article. This time I will focus on my new acquisition.

Taschen publishing house in collaboration with H&M released an album under the title "Fashion. Ads of the 20th century". I usually have a lot of objections to the books, which are borne out of Taschen wings, but not this time. I'm desperately looking for negatives, and the only one that I find is its weight (that's an argument, isn't it!). In other words, moving away from the natural habit of criticism, I have to admit that I am charmed by it. The album has a form of a calendar. Assigned to each day is one graphic or photo of an ad, a quote that is connected to it and the information who was born then. There are statements of such persons as: Audrey Hepburn, Karl Lagerfeld, Roland Barthes (fashion people may not recognise them, but this is certainly a Polish-linguists language), Sonia Rykiel, Coco Chanel, Prada Muccia, Virginia Woolf, Manolo Blahnik. The book is a creative record on fashion, trends and canons of beauty in force in the twentieth century, as well as changes that have occurred during this time in photography and graphic design. You can buy it at H&M for (be careful!) 60 zł. P.K.


Cytat na dziś: 
"Fashion can be bought, style one must possess." Edna Woolman Chase

Photos by Katarzyna Lepianka & me

T-shirt- handmade
Bransoletka/ bracelet- handmade
Spodnie/ pants- Reserved
Naszyjnik/ necklace- Lucky in the Sky

Like me on Facebook