poniedziałek, 23 stycznia 2012

WILD DIY SKIRT

Tę spódnicę znalazłam jakiś czas temu w sh. Kosztowała całe 2 zł. Długo szukałam maxi w cętki, ale szerokość tej, którą Wam pokazuję nie do końca mnie satysfakcjonowała i miałam wrażenie, że przez swój kształt trochę mnie skraca. W związku z tym postanowiłam przerobić ją w wolnej chwili. Losy potoczyły się tak jak zawsze, spódnica leżała w szafie zakopana pod stertą ubrań, a czasu na przeróbki jak zwykle brakowało. Pewnego wieczoru, kiedy już ją odnalazłam, postanowiłam podszyć dół dwiema nitkami z przodu tak, by była asymetryczna. Plusem tego szybkiego zabiegu (trwał jakieś 3 minuty) jest możliwość zmiany kształtu spódnicy, za każdym razem, gdy będę chciała ją ubrać.

Photos by Szymon Brzóska

Sweater, belt- sh
Jewellery- indian shop
Shoes-Asos
Jacket- Mohito
Skirt- sh, diy
Bag- New Yorker

This skirt I found some time ago in a second-hand. It cost a whole 2 zł. I was looking for a long maxi in spots, but the width of the one you see didn't fully satisfy me and I had the impression that it made me a little shorter because of its shape. Therefore, I decided to remake it during my free time. As it always is, the skirt laid in the wardrobe, buried under a pile of clothes, and there was no time for any alterations. One evening, when I found it ,at last, I decided to sew the down part with two threads at the front, to make it asymmetrical. The advantage of this rapid procedure (it lasted about 3 minutes) is the ability to change the shape of the skirt, each time when I want to wear it.